Friday, November 29, 2013

Kau Sahabatku Kau Teman Sejati

Tengah: Siti Azera binti Norman
Gambar kenangan ketika beraya di rumah Ustazah Rodhiah

1996-2001: Kita bertemu.. menjalin ukhuwah di Sek Keb Seri Tiga Serangkai
2002-2004: Kita sama-sama belajar di SMAPS
2005: Kita tetap berukhwah walaupun sekolah kita berbeza...
2011: Kau pergi dahulu tanpa sempat aku menemuimu...
Pada 27 Rejab 1432H, 29 Jun 2011/ Rabu, dia pergi meninggalkan dunia sementara ini..
Semoga dikau bahagia dan bersama para solihin di sana...
Kelak tiba masanya, aku turut menjejaki...


Hijjaz - Kau Sahabat Kau Teman

Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah diatas kehendak yang Esa

Ya Allah,tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang kau janjikan nikmat untuk hamba Mu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

Moga amanlah dan bahagia dikau di sana
Setangkai doa juga Fatehah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solehin
Ku sahabatku kau teman sejati


Wednesday, November 27, 2013

Sahabat SMAPS & SMAMP

Assalamualaikum...

Nak kenalkan kawan-kawan bek aku...
Okey, inilah kawan-kawan sejak di SMAPS dan di SMAMP 
Time Raye

Okey, gambar kedua ni kengkawan ex-student SMAPS semuanya
bersama guru Bahasa Arab (Insya'), Puan Muslimah binti Borham.

Gambar ke-3 ni gambar sekelas 5 Ibnu Majah.. yang banat sahaja :D
Rindu suasana ini...

Siapakah yang tiada diantara geng baju hijau ni??

Cukup korum dah... 10 tilmizah fi 5 Ibnu Majah
Den nampak macam gomuk...huhu

Tingkatan 5, tahun 2006...

Gambar ni ketika den tingkatan 6..menduduki STAM.. 
Teruk sangat  muke den time ni...uwaaa...

Hopefully, our ukhuwah will be remain forever until Jannah... Aminn...

Wednesday, June 05, 2013

Titipan Doa

Luruskan Hatiku Tuhan... (Mawaddah)












Ya Allah...
Dengan berkat nabiMu,
Juga berkat guruku,
Luruskanlah hatiku, agar agamaku lurus
Betulkanlah hatiku, agar ku ikhlas selalu
Tetapkanlah hatiku, agar ku tak tergugat
Dengan ujian yang menimpa...

Ya Allah...
Tuhan yang mencipta hati ini,
Bersihkanlah hatiku, agar mazmumahku
Tidak merosakkan agamaku,
Dan juga tidak merosakkan kehidupan orang lain...

Wahai tuhan yang membolak-balikkan hati,
Kuatkanlah hatiku
Agar keyakinanku tidak berubah
Supaya aku sentiasa tabah...

Aku merasa malu melanggar perintah
Dan aku sentiasa siap siaga menunaikan suruhanMu

Ya Allah...
Tuhan yang menjaga hati,
Baikilah hatiku agar seluruh hidupku menjadi baik
Supaya tidak khianat, dan tidak hasad,
Dan tidak berdendam sesama manusia...

Tuhan,
Limpahkan ke dalam hatiku
Ilmu dan hikmah
Hingga aku dapat menyuluh hati
Dan menyuluh kehidupanku...
Supaya lahir batinku bersyariat
Agar lahir batinku menjadi taat
Tuhan, aku harap Engkau kabulkanlah doaku ini...

Friday, February 01, 2013

Anak Soleh - Aeman



Kami anak-anakmu
Ingin memohon restu
Wahai ibuku wahai ayahku
Redhakan akan diriku

Ku hulurkan salam
Untuk Rasul junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya ‘Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim

 Wahai Tuhanku, Kasihi daku
Kasih ibu dan ayahku...
Wahai Tuhanku, rahmati daku
Rahmati ibu dan ayahku

Selamatkan mereka dari azab neraka
Dan bencana dunia
Hubungkan mereka dengan talimu
Amin ya Rabbal A’lamin

Ku hulurkan salam
Untuk Rasul junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya ‘Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim

Wahai Tuhanku, Limpahkan hidayahMu
Untuk ayah dan ibuku
Wahai tuhanku berkati daku
Berkati ibu ayahku..

Sayangi mereka sepertimana
Mereka menyayangiku
Dan mengasihiku waktu ecilku
Tak terbalas budi jasanya

Ku hulurkan salam
Untuk Rasul junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya ‘Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim

Wahai ibuku wahai ayahku
Didiklah anak-anakmu
Moga menjadi penyejuk di mata
Penawar resah hatimu

Ampunkan segala ketelanjuranku
Halalkan makan minumku
Doakan semoha aku selamat
Dunia dan di akhirat

Ku hulurkan salam
Untuk Rasul junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya ‘Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim

Friday, January 25, 2013

Little Cheesy cake


Cukup x kalau sarapan pagi ni je?haha.. bukan diet tp xmenyempat.. eh?betul ke name kuih tu..